dissabte, 19 de febrer del 2011

jo llegeixo, tu llegeixes, ells i elles llegeixen!


Matilda, la Història interminable o El món de Sofia -entre moltes altres- són històries que ensenyen a apendre, que ens poden ajudar molt a fomentar la lectura i el valor dels llibres. Hi ha altres històries que ens podem imaginar també, com la d'un nen al que li portem un llibre o un conte per llegir. Que un llibre sigui quelcom que ell identifiqui amb obligatorietat és una desgràcia. El llibre és i ha d'ésser per a el una cosa agradable i desitjable. I això dependrà molt de com nosaltres li presentem. Si poc a poc, dia a dia, nosaltres ens mostrem amants dels llibres, i un bon dia li diem; mira t'he portat una cosa molt especial. Es tracta d'un conte que m'ha regalat la meva germana i si tu vols el podem llegir junts. Una pàgina cadascú, per exemple. Un altre dia, amb el llibre a mitges -però que ningú pateixi, hi hem posat un punt de llibre per a saber per on anàvem- li podem proposar d'agafar les bicicletes i anar a la biblioteca. Allà ens farem el carnet. Així podràs agafar els llibres que vulguis, això si; és la teva responsabilitat. A qui no li agrada essent petit agafar la bicicleta per anar a un lloc que està relativament lluny, i allà encadenar-les a la porta i entrar a la biblioteca. I ens donaran un carnet! Podrem agafar llibres i pel·lícules!

Ara ja ens hem llegit el llibre que em va regalar la meva germana, que és preciós, i ja hem acabat el nostre primer llibre de la biblioteca.

1 comentari: